Page 9 - marcius
P. 9
Cikksorozatunk előző négy
részében megnéztük milyen
felszerelésekre van szüksé-
günk ahhoz, hogy extrém tá-
volságokra is be tudjuk dobni
szerelékünket. Miután megta-
nultunk a látóhatár közelébe
és még azon is túl is dobni, ta-
pasztalni fogjuk, hogy mindez
nem elég ahhoz, hogy halat is
fogjunk. Kéne még hozzá csali,
de vajon azt hogyan jutassuk
be oda, ahová dobtunk?
Kiindulva az előző négy részben
kapott információkból, amelyek- Ellenőriztük a dobási távolságot,
ben beszéltünk botokról, orsókról melyet meg tudunk dobni
és zsinórokról, elérkeztünk ahhoz
a részhez, amelyben bemutatom
Önöknek, hogy én milyen szerelékeket használok, to- Emlékszem egy Radutai túránkra, ahol egy olyan
vábbá kitérünk az extrém távolságok eléréséhez hasz- helyre húztunk, ahol szemben velünk egy barackos
nálatos etetőrakétás és PVA zacskós megoldásokra is. volt a víz alatt. Időnként egy motorcsónak járt arrafe-
lé és két-három alkalommal el is vágta zsinórunkat a
SZERELÉKEK motor propellerjével. Még belegondolni is rossz, hogy
Kezdjük máris a legegyszerűbb szerelékkel, amelyet a szerelékeink felvétele után mi történhetett azokkal a
előtétzsinórral kombinálva használok. Az előtétzsi- pontyokkal, amelyek a barackos felé vették az irányt.
nóros horgászat alkalmazásakor, mindig tartsuk szem Az is lehet, hogy belegabalyodtak a fákba és ott csüng-
előtt azt, hogy mi történhet azután, hogy a zsinórt hettek ki tudja mennyit rajtuk, még talán bele is pusz-
fárasztás közben elvágja valami, vagy dobás közben tultak. Még a hideg is kiráz, ha visszagondolok rá! Ezt
elszakad. Egy rosszul összeállított szerelék súlyos kö- átgondolván, már amint megláttuk a csónak újbóli kö- pontyhorgászat
vetkezményekkel járhat, ugyanis az árván maradt sze- zeledtét, rögtön ki is húztuk szerelékeinket, így több-
reléket a gyanútlan hal felveszi és nem biztos, hogy ször már nem vágta el zsinórunkat. E kis kitérő után
egyhamar meg tud szabadulni tőle, ez esetben a ponty térjünk vissza cikkünk fő témájához.
túlélési esélyei nagymértékben csökkenhetnek. Abban az esetben, ha az előtétzsinóros változattal
horgászom, akkor helikopter szereléket alkalmazok,
amely készülhet leadcore-ból vagy egy speciális tung-
stenes monofil zsinórból, melyet úgy hívnak, hogy
Safe Zone. Azért dolgozok e kétfajta anyagból készült
szerelékekkel, mert én előtét zsinórként fonottat hasz-
nálok és nem monofilt, ugyanis a fonott zsinór jobban
alkalmazkodik a különböző sokkhatásokhoz. De ha
csak fonottat használnék, végig egészen a szerelékig,
akkor azzal akár komolyabb sérüléseket is okozhatnék
a halnak, ugyanis fárasztás közben nagy az esélye an-
nak, hogy a fonott kontaktusba léphet a hallal, ezáltal
megsebezheti, pikkelyeit leszedheti, vagy akár meg is
vághatja.
Visszatérve a helikopter szerelék ólom fölötti részé-
hez, véleményem szerint a leadcore-s megoldás jobb,
mint a gubancgátlós csöves, ugyanis a leadcore-ba a
helikopter szerelék nem engedi belegabalyodni az elő-
két és a horgot, így egy esetleges szakadás esetén a
szerelék darabjai automatikusan lepottyannak. Viszont
a gubancgátló csöves helikopter szerelék esetében a
cső lecsúszhat az ólomról, majd felcsúszva megakad-
hat az előtétzsinór csomójában, ezzel arra késztetve
a halat, hogy egy esetleges szakadás esetén magával
Leadcore-s helikopter szerelék cipelje az egész szereléket. Na itt jön ki a fonott elő-
tétzsinór előnye a monofillal szemben, ugyanis egy
9