Page 9 - marcius
P. 9

Cikksorozatunk  előző  négy
        részében  megnéztük  milyen
        felszerelésekre  van  szüksé-
        günk  ahhoz,  hogy  extrém  tá-
        volságokra is be tudjuk dobni
        szerelékünket. Miután megta-
        nultunk  a  látóhatár  közelébe
        és még azon is túl is dobni, ta-
        pasztalni fogjuk, hogy mindez
        nem elég ahhoz, hogy halat is
        fogjunk. Kéne még hozzá csali,
        de  vajon  azt  hogyan  jutassuk
        be oda, ahová dobtunk?

        Kiindulva  az  előző  négy  részben
        kapott  információkból,  amelyek-    Ellenőriztük a dobási távolságot,
        ben beszéltünk botokról, orsókról    melyet meg tudunk dobni
        és zsinórokról, elérkeztünk ahhoz
        a  részhez,  amelyben  bemutatom
        Önöknek, hogy én milyen szerelékeket használok, to-     Emlékszem  egy  Radutai  túránkra,  ahol  egy  olyan
        vábbá kitérünk az extrém távolságok eléréséhez hasz-  helyre  húztunk,  ahol  szemben  velünk  egy  barackos
        nálatos etetőrakétás és PVA zacskós megoldásokra is.   volt a víz alatt. Időnként egy motorcsónak járt arrafe-
                                                              lé és két-három alkalommal el is vágta zsinórunkat a
        SZERELÉKEK                                            motor propellerjével. Még belegondolni is rossz, hogy
        Kezdjük  máris  a  legegyszerűbb  szerelékkel,  amelyet  a szerelékeink felvétele után mi történhetett azokkal a
        előtétzsinórral  kombinálva  használok.  Az  előtétzsi-  pontyokkal, amelyek a barackos felé vették az irányt.
        nóros horgászat alkalmazásakor, mindig tartsuk szem  Az is lehet, hogy belegabalyodtak a fákba és ott csüng-
        előtt  azt,  hogy  mi  történhet  azután,  hogy  a  zsinórt  hettek ki tudja mennyit rajtuk, még talán bele is pusz-
        fárasztás  közben  elvágja  valami,  vagy  dobás  közben  tultak. Még a hideg is kiráz, ha visszagondolok rá! Ezt
        elszakad. Egy rosszul összeállított szerelék súlyos kö-  átgondolván, már amint megláttuk a csónak újbóli kö-  pontyhorgászat
        vetkezményekkel járhat, ugyanis az árván maradt sze-  zeledtét, rögtön ki is húztuk szerelékeinket, így több-
        reléket a gyanútlan hal felveszi és nem biztos, hogy  ször már nem vágta el zsinórunkat. E kis kitérő után
        egyhamar meg tud szabadulni tőle, ez esetben a ponty  térjünk vissza cikkünk fő témájához.
        túlélési esélyei nagymértékben csökkenhetnek.           Abban az esetben, ha az előtétzsinóros változattal
                                                              horgászom,  akkor  helikopter  szereléket  alkalmazok,
                                                              amely készülhet leadcore-ból vagy egy speciális tung-
                                                              stenes  monofil  zsinórból,  melyet  úgy  hívnak,  hogy
                                                              Safe Zone. Azért dolgozok e kétfajta anyagból készült
                                                              szerelékekkel, mert én előtét zsinórként fonottat hasz-
                                                              nálok és nem monofilt, ugyanis a fonott zsinór jobban
                                                              alkalmazkodik  a  különböző  sokkhatásokhoz.  De  ha
                                                              csak fonottat használnék, végig egészen a szerelékig,
                                                              akkor azzal akár komolyabb sérüléseket is okozhatnék
                                                              a halnak, ugyanis fárasztás közben nagy az esélye an-
                                                              nak, hogy a fonott kontaktusba léphet a hallal, ezáltal
                                                              megsebezheti, pikkelyeit leszedheti, vagy akár meg is
                                                              vághatja.
                                                                Visszatérve a helikopter szerelék ólom fölötti részé-
                                                              hez, véleményem szerint a leadcore-s megoldás jobb,
                                                              mint a gubancgátlós csöves, ugyanis a leadcore-ba a
                                                              helikopter szerelék nem engedi belegabalyodni az elő-
                                                              két és a horgot, így egy esetleges szakadás esetén a
                                                              szerelék darabjai automatikusan lepottyannak. Viszont
                                                              a gubancgátló csöves helikopter szerelék esetében a
                                                              cső lecsúszhat az ólomról, majd felcsúszva megakad-
                                                              hat az előtétzsinór csomójában, ezzel arra késztetve
                                                              a halat, hogy egy esetleges szakadás esetén magával
          Leadcore-s helikopter szerelék                      cipelje az egész szereléket. Na itt jön ki a fonott elő-
                                                              tétzsinór  előnye  a  monofillal  szemben,  ugyanis  egy

                                                                                                                    9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14