Page 23 - augusztus
P. 23

Pontyozó  Hazánkban  a  rendelésre  készült,  úgymond  ki-   mondom, amikor egy mobiltelefon design-ja fantaszti-

        mondottan  pontyozó  horgászbotokról  keveset  kus, tízszer annyit adnak el belőle, mint ahogy azt ten-
        ír a szaksajtó. Az ilyen jellegű bot előnye, hogy  nék, egy nem annyira csicsás telefon esetében, még
        a  megrendelő,  meg  tudja  határozni:  magát  a  akkor is, ha az utóbbi műszakilag jobb, mint az előző.
        bot színét, a bot akcióját, a gyűrűk és a kötöző-
                                                              Vásárláskor a termék technikailag meg kell feleljen az
        cérna  minőségét,  sőt  külön  kérésre  a  gyártó,  elvárásoknak, de ugyanakkor a külcsín is nagyon sokat
 botokról  még a megrendelő nevét is belegravírozza a bot  számít. És ha a külcsín nem jó, akkor a vásárlót nem
        anyagába. Ezek a rendelésre készült botok reá-
                                                              igazán érdekli a termék, már nem fordít akkora figyel-
        lis előnyei. Viszont a konkrét előnye az, hogy a  met a technikai felszereltségre. A nagy gyártók tudják
        gyártóval készítethetünk egy olyan horgászbotot  ezt, és súlyos dollármilliókat költenek arra, hogy meg-
        magunknak, amellyel a későbbiekben az általunk  feleljenek a piac követelményeinek és divatjának. Aki
        kialakított  stílus  szerint  horgászhatunk,  mond-
                                                              nem így tesz és hibát követ el, az hamar le is húzhatja a
        hatjuk úgyis, hogy: a testünkhöz és stílusunkhoz  redőnyt. Ismerek egy-két olyan horgászterméket, nagy
        szabják a botunkat. A gyártó, használva az eddig  és ismert gyártóktól, amelyek csak azért nem adhatók
        piacra  dobott  legjobb  minőségű  anyagokat,  el  el,  mert  gagyin  néznek  ki,  holott  igenis  nagyon  jók.
        tudja érni azt, hogy az elkészülendő bot - a he-      Csak a kinézeten kellene változtatni, és akkor eladható
        gyétől a nyeléig - pontosan olyan legyen, mint  lenne, mint a meleg kenyér.
        ahogy azt a megrendelő kívánja és óhajtja. Az így       Mondjuk azt, hogy egy horgász szeretne vásárolni
        elkészült horgászbot, akár unikum is lehet a hor-     magának két darab, 3,60 méteres 2,5 librás horgászbo-
        gászpiacon.  Meglepetésünkre  olykor  olcsóbban  tot. Lapozva a szaklapot meglát egy reklámot, amely
        is elkészül, mint a boltban megtalálható szériá-      vizuálisan hat rá, és azt mondja: - Tetszik nekem ez hor-
        ban készült társai.                                   gászbot, ahogy kinéz! (Tehát, amint már említettem a
                                                              szemre  koncentrálódik  a  vásárlás!)  Továbbolvasva  a
        Maga  a  horgászbot  -  legalábbis  az  én  véleményem  reklámot rájön, hogy árban is megfelel neki a termék,
        szerint - a felszerelésünk legfontosabb kelléke. Általa  majd a havernak is megmutatja, megkérdezve az ő vé-
        tanulunk  meg  horgászni  és  az  eljövendő  horgászka-  leményét is.
        landjainkon rajta keresztül találjuk meg a kontaktust a   - Igen jól néznek ki, - mondja a haver-, de nekem az
        megakasztott halunkkal. Most talán így jobban megér-  X, Y márkájú horgászbot tetszik. Az is jól néz ki. (Már
        ti a kedves olvasó, hogy miért tartom én a fontossági  megint a szem aspektus)
        sorrend  első  helyén  a  hor-                                                                                pontyhorgászat
        gászbotot.
           E fontossági sorrend tu-
        datában,  nem  mindegy,
        hogy  milyen  horgászbotot
        vásárolunk. Először is át kell
        gondolnunk, mit is akarunk,
        mert sajnos az üzletekben a
        választék  nem  olyan  nagy,
        mint  ahogy  az  tűnik.  Én  az
        Önök  helyében,  nagyon  vi-
        gyáznék arra, hogy mit is vá-
        sárolok! Ezt most nem azért
        mondom, mert nagyon igé-
        nyes  vagyok,  hanem  azért,
        mert ahogy én látom és tu-
        dom,  sokan  közülünk  úgy
        megyünk  el  horgászbotot
        vásárolni,  mint  ahogy  azt
        tennénk  esetleg  egy  min-
        dennapos termék esetében,
        éspedig:  a  szemünkkel  vá-
        sárolunk. A gyártó, ismerve
        ezt a vásárlási stílust: a sze-
        münkre  fog  utazni.  Ha  jól
        megfigyeljük,  így  van  ez  az
        autógyártásnál, a mobiltele-
        fon gyártásnál és nincs más-
        képp  ez  a  horgászbotgyár-
        tásnál sem. Csak példának

                                                                                                                   23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28