Page 25 - oktober
P. 25
rendelkeznek, és elég könnyűek ahhoz, hogy
a bottal megakasztott halhoz tudjuk húzni ma-
gunkat. A gumicsónakba emelve a hal sem veri
össze magát. A komolyabb, felfújható csóna-
kokban már feltűnik a fenékmerevítő lemez,
és nyugodtan használhatjuk elárasztott tus-
kókban, fák közt, nem fogják felsérteni azt. A
hagyományos gumicsónakok is védhetőek egy
merevebb biztonsági huzat felszerelésével.
A veszélyesebb terepre inkább a műanyag és
az üvegszál anyagú hajók valók. Ezek hátfalára
könnyen illeszthetők a motorok és a halradar is.
Csónakunkat úgy helyezzük el, hogy lehe-
tőleg a két bedobott bot közt legyen kikötve,
s a bevágás után a görbülő bottal kezünkben
könnyen be tudjunk szállni. A rod-podtól
jobbra vagy balra elhelyezett csónakkal az
a baj, hogyha a csónakkal ellentétes olda-
li botra van kapásunk, a bottal át kell bújni,
vagy azt át kell emelni a másik bot zsinórján,
s ez, pl. sötétben nem a legkönnyebb feladat.
Hajónkhoz szerezzünk egy lábpumpát
is, mert tüdővel felfújni azt – már többször
megtettem – nem könnyű, bizony lila karikák
fognak táncolni előttünk.
A csónakok téli tárolásánál vigyázzunk, mert
nemigen bírják a 0 C fok alatti hőmérsékletet, s
0
könnyen betörhet, megrepedhet anyaguk.
Soha ne hagyjunk a gumicsónak aljában szét-
szórva etetőanyagot, bojlikat. A vízparton min- pontyhorgászat
denütt jelen lévő egerek, patkányok – Francia-
és Olaszországban a nutria is – belemásznak a csónak- Zodiac, Fish Hunter, Yamaha mind 2,3, 2,5 és 2,8
ba a potyakajáért, s szempillantás alatt kirághatják azt! méter hosszban és lehetőleg valamilyen természetes
Akik most szereznének be csónakot, a következőket színben.
ajánlanám: N.P.
25